Faceți căutări pe acest blog

vineri, 28 septembrie 2018

Analiza tehnica - Bibliografie

Acum cateva zile, la solicitarea unei persoane de pe contul de facebook am postat o lista cu materialele informative care mi s-au parut mai relevante dintre cele pe care le-am parcurs de-a lungul anilor. Public integral postarea respectiva si aici pentru cei care sunt interesati de acest domeniu.

Sunt, iata, 15 ani de cand am inceput sa studiez si sa aplic analiza tehnica. In tot acest timp am parcurs zeci de carti, zeci de cursuri video si am incercat, de asemenea, zeci de softuri. In urma cu 3 ani am pierdut mare parte din materialele achizionate dupa defectarea unui HDD extern Western Digital care era in garantie si de pe care n-am mai putut recupera nimic. Ceasul rau, pisica 13, dupa cum se spune. Totusi, n-am uitat majoritatea titlurilor care mi-au fost de un real ajutor sau care mi-au fost recomandate ca fiind lucrari de referinta, dar pe care nu le-am inteles pe deplin si mi-a fost dificil sa le aplic in practica (aici ma refer la materialele despre Astrological technical analysis sau despre tehnicile avansate ale teoriei lui W.D. Gann). Poate sunt printre voi si aplicanti care pot da detalii despre transpunerea lor in preactica. Eu o sa ma limitez doar in a le enumera.
Candlestick
carti: Nison Steve - Japanesse Candlestick Charting Technique, Stephen W. Bigalow - Big Profit Patterns Using Candlestick Signals And Gaps
curs video: Brad Matheny & Garyy Wagner - Advanced TRADING appplication of Candlestick Charting
software: CandlePower Pro 2
Elliott Waves
carti: Robert Prechter - The Elliott Waves Principles, Robert Miner - Dynamic Trading
cursuri video: Robert Prechter - Trading the Elliott Waves, Robert Miner - Dynamic Trading Workshop
software: Refined Elliott Trader, Dynamic Trader, Tradecision, MTPredictor
Fibonacci
carti: Carolyn Boroden - Introduction to Fibonacci Price Clusters and Timing on the CBOT mini-Sized Dow, Larry Pesavento - Fibonacci Ratios with Pattern Recognition
curs video: Carolyn Boroden - Synchronicity market timing
software: -
Andrews`Pitchfork
carti: Greg Fisher - Using Median Lines as a trading tool, Patrick Mikula - The Best Trendline Methods of Alan Andrews
curs video: -
software: -
Gann:
carti: Robert Krausz - New Gann Swing Chartist Dynamic Fibonacci Channels, Bryce Gilmore - Geometry of Markets, Gerald Marisch - The W.D. Gann Method Of Trading, Halliker's - Gann Masters Technical Analysis Course
curs video: David Bowden - The Ultimate Gann Course
sofware: Gannalyst, Optuma + Gann Tools
Clasic:
carti: Steven Achelis - Technical Analysis from A to Z, Joe Ross - Trading by the book, Daryl Guppy - Trend Trading, John J. Murphy - Charting Made Easy
cursuri video (inclusiv pentru forex market): Chris Lori - Scalping in the Forex, Steve Mauro - Beat the Market Maker, Andy X - The Insider Signal, Mark Larson - 12 Simple Technical Indicators, John Crane - Advanced Swing Trading
software : Amibroker, Metastock, Wealth-Lab Developer
Astrological
carti: Earik Beann - Techniques of an Astrotrader, Larry Pesavento - Astro Cycles
curs video: -
sofware: Market Warrior, Wave59, Optuma + Astro Tools
Point&Figure
carti: Heinrich Weber & Kermit Zieg - The Complete Guide to Point-And-Figure Charting The New Science of an Old Art, Dorsey Wright - Trading with Point & Figure Charts
curs video: Thomas Dorsey - Using Point&Figure Charts to Analyze Markets
software: Bull's-eye Broker
Cam acestea sunt recomandarile mele. Probabil ca mai sunt studii care mi-au scapat, dar acest lucru nu are prea mare importanta. In cursurile pe care le predam acum mai multi ani, recomandam ca software Amibroker care avea un pret rezonabil si care era foarte flexibil in dezvoltarea propriilor indicatori si sisteme de tranzactionare. Merita sa cautati pe net Gannalyst. Eu am platit 600$ in 2007, dar intre timp firma a intrat in faliment si a oferit softul gratuit. Trebuie sa mai stiti ca exista si asa numitele "neural software" care utilizeaza algoritmi de procesare si analiza pentru generarea semnalelor de tranzactionare. Prin 2008 am achizitionat TradingSolutions, dar are un mod de lucru greoi si am abandonat destul de repede.
In sfarsit, am ajuns la final! Va urez succes si, dupa studiu, astept parerile voastre despre materialele de mai sus!